Word een zakelijke partner
Jantje Beton werkt samen met ministeries, provincies, gemeenten, brancheverenigingen, particuliere financiers, MKB, grote bedrijven en andere strategische partners om speelruimten en speelkansen voor kinderen te vergroten.
Wil jij ook impact maken? Sluit je aan bij onze inspanningen en samen kunnen we zorgen dat: Elk kind moet kunnen buitenspelen, elke dag! Help jij mee?
“Wist jij dat de beste deals in de zandbak zijn gesloten? Bel of mail mij NU voor onze zandbak deal”
Inge Brans
Sr. relatiemanager • 06 40 18 83 79 • i.brans@jantjebeton.nl
Of laat je gegevens achter en ik neem contact op met jou:
Onderzoeken
De feiten rondom buitenspelen
Samenwerkingen
Benieuwd naar onze huidige partners? Lees hieronder een aantal voorbeelden!
Wehkamp werkt sinds 2023 samen met Jantje Beton, hun medewerkers kozen voor Jantje Beton als goed doel. Per pakket doneert Wehkamp een vast bedrag aan Jantje Beton, als de klant kiest voor een DHL-servicepunt in plaats van thuisbezorging.
Met de steun aan Jantje Beton wil Wehkamp haar klanten stimuleren en bedanken voor aflevering op een DHL-servicepunt. Het verkeer kan hierdoor worden beperkt, waardoor er meer veilige speelruimte ontstaat voor kinderen.
Sinds 2013 werken Struyk Verwo Infra en Jantje Beton samen. Naast een jaarlijkse financiële bijdrage heeft Struyk Verwo Infra op zeventig Gezonde Schoolpleinen betonnen zit-en speelappels beschikbaar gesteld en speelelementen geleverd voor NK Stoepranden.
Struyk Verwo Infra loopt voorop in nieuwe ontwikkelingen van publieke bestrating in beton en natuursteen en levert een bijdrage in de duurzame en veilige inrichting van onze leefomgeving. MVO is een bewuste beleidskeuze en al jaren een van de hoofdpijlers in het ondernemingsbeleid.
AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, voor de samenleving van vandaag en morgen. Elke buurt moet ruimte bieden voor ontmoetingen van jong & oud. Kinderen moeten zich thuis voelen in hun woonomgeving, daar volop kunnen spelen en zich veilig in de buurt kunnen bewegen. Vanuit die visie ontwikkelde AM een aanpak waarmee de belangen van kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar structureel een plek hebben in de ontwikkeling van nieuwe gebieden en de vernieuwing van bestaande buurten. Op deze manier geven we kinderen letterlijk een plek aan de ontwerptafel. AM werkt voor de uitvoering van dit KIDS-programma samen met Jantje Beton. AM sponsort tevens de Jantje Beton Prijs voor de meest speelvriendelijke gemeente van Nederland. In 2023 uitgereikt door Prinses Beatrix aan gemeente Gouda.
Sinds 2019 zet supermarkt Dirk zich jaarlijks in voor Jantje Beton door middel van een statiegeldactie. Doneren is simpel, je kunt je bon in de daarvoor bestemde collectebus stoppen die naast de flessenautomaat staat in ieder filiaal. Dit levert iedere keer een prachtig bedrag. Ook heeft Dirk zich regelmatig beschikbaar gesteld voor de Jantje Beton Loterij. In alles is Dirk van den Broek hiermee een waardevolle partner van Jantje Beton.
In het nieuws
Hart van Nederland - Noodkreet Jantje Beton: 400.000 kinderen spelen nauwelijks buiten
Jeugdjournaal - Liever gamen dan vieze kleren: Kinderen spelen minder buiten
Metro - Aantal buiten spelende kinderen holt achteruit: ‘Echt zorgwekkend’
NOS - Kinderen zeggen er vrolijk van te worden, toch spelen ze minder buiten
NPO Radio 1 - Kinderen spelen nog maar iets meer dan zeven uur per week buiten
RTL Nieuws - Op deze basisschool hoort buitenspelen bij de les
RTL Nieuws - 19:30 uur - (minuut 8.00)
RTV Utrecht - Minder buitenspelen leidt tot een stortvloed aan problemen voor de 'binnenzitgeneratie'
Telegraaf -’Aantal kinderen dat elke dag buitenspeelt gehalveerd
Trouw - Lekker buitenspelen? Daar komt het vaak niet van – en dat is schadelijk
WNL - Kinderen spelen steeds minder buiten: ‘Ontzettend slecht voor de motoriek’