Dirk-klanten doneren € 34.386,10 aan Jantje Beton

Persbericht — 20 juli 2020

Vandaag ontving Dave Ensberg-Kleijkers (directeur van Jantje Beton) uit handen van Eric Wieberdink (merk- en formulemanager bij Dirk van den Broek) de cheque met de opbrengst van de statiegeldactie. Klanten van de supermarktketen konden van 1 juni t/m 11 juli 2020 hun statiegeldbon inleveren voor het goede doel. Hiermee doneerden Dirk-klanten een bedrag van € 34.386,10 aan Jantje Beton.

Met de opbrengst van de landelijke statiegeldactie van Dirk van den Broek wordt voor 350.000 kinderen van 2.700 scholen een digitale databank met uitgewerkte lessen en lesideeën voor in de buitenlucht gevuld. Bewegend en spelend leren is nog nooit zo leuk geweest!

"Bijna 80% van de kinderen in basisschoolleeftijd beweegt te weinig"

Dave Ensberg-Kleijkers, directeur-bestuurder van Jantje Beton: “Drie op de tien kinderen spelen niet of slechts één keer per week buiten. En bijna 80% van de kinderen in basisschoolleeftijd beweegt te weinig. Terwijl spelen een belangrijke rol vervult bij een gezonde ontwikkeling van kinderen. Bovendien is de gezonde buitenlucht juist in deze bijzondere coronatijd extra belangrijk voor de gezondheid van kinderen en leraren. Ik ben de klanten van Dirk van den Broek enorm dankbaar! Mijn dank gaat ook uit naar Dirk van den Broek zelf voor deze mooie samenwerking waar vele kinderen door heel Nederland van profiteren. Ze gaan spelend leren in de buitenlucht: leuk, gezond én effectief tegelijk!”

Opbrengst naar de Nationale Buitenlesdag

Om ervoor te zorgen dat kinderen onder schooltijd meer bewegen en meer buiten komen, organiseert Jantje Beton jaarlijks de Nationale Buitenlesdag samen met IVN Natuureducatie. Door buiten les te krijgen, leren de kinderen beter en effectiever. Bovendien heeft dat ook nog eens een positief effect op het concentratievermogen van kinderen. Buiten is er voor de kinderen volop ruimte om te spelen, te bewegen, te ontdekken en te onderzoeken. Jantje Beton helpt om deze buitenlessen samen met kinderen en leerkrachten te bedenken en samen te stellen. Scholen die meedoen, ontvangen gratis toegang tot de digitale databank met uitgewerkte lessen en lesideeën. Zo kunnen kinderen tijdens de les lekker beestjes zoeken, optellen met sprongen of een geschiedenisrace doen, het hele jaar door!

Op 22 september 2020 vindt de vijfde editie van de Nationale Buitenlesdag plaats die Jantje Beton samen met IVN organiseert.

Download hier het beeld.