Werken bij Jantje Beton

Wij werven deze zomer nieuwe medewerkers. Deze ‘Jantjes’ zijn hard nodig, omdat wij als speelse goede doelenorganisatie van Nederland meer professionals nodig hebben om onze missie te realiseren.

Onlangs maakte Jantje Beton op de Nationale Buitenspeeldag bekend dat 40% van de kinderen in Nederland minder dan 1 uur per dag buiten speelt. Kinderen die minimaal 1 uur per dag buitenspelen, groeien gelukkiger en gezonder op. Buitenspelen is aantoonbaar van cruciaal belang voor de lichamelijke, mentale en sociale ontwikkeling van kinderen. Jantje Beton maakt zich daarnaast grote zorgen over het gebrek aan speelruimte en speelkansen voor kinderen. Via de projecten, activiteiten, evenementen en campagnes van Jantje Beton wil de organisatie het tij keren en voor een structurele verandering zorgen. Dat kan Jantje Beton alleen samen met (groot)ouders/verzorgers, die immers het beste voor hun (klein)kinderen willen. Het online platform de Speelbeweging helpt (groot)ouders/verzorgers met allerlei inspirerende, leuke en praktische buitenspeeltips.

Om tot deze structurele verandering te komen, investeert Jantje Beton in het team. Samen met Nassau Fundraising werft Jantje Beton nieuwe professionals die eraan willen bijdragen dat veel meer kinderen gaan buitenspelen. Samen met de andere ‘Jantjes’ kunnen zij het verschil maken voor huidige en toekomstige generaties kinderen. Jantje Beton heeft een duidelijke groeiambitie; de organisatie wil meer maatschappelijke impact maken, onder andere door zelf nieuwe speelplekken te financieren of door kinderen in kwetsbare posities spelenderwijs weer te laten genieten van het leven.

Om dat én meer mogelijk te maken, heeft Jantje Beton behoefte aan meer inkomsten via een gedifferentieerde, fondsenwervende strategie. De grootste ambitie ligt op het gebied van de werving van structurele particuliere donateurs, maar dan wel op een moderne, vernieuwende en innovatieve wijze. Daarvoor maakt Jantje Beton onder meer de traditionele wervingskanalen als de Jantje Beton Collecte (ontstaan in 1968) en de Kleine Jantje Beton Loterij (sinds 1996) toekomstbestendig.

Doe jij mee? Bekijk hieronder onze vacatures.


Online Marketeer
Ben je een ervaren online marketeer en wil je Jantje Beton helpen om de particuliere fondsenwerving flink te laten groeien? Lees dan hier de volledige vacature.

Collecte Manager
Heb je ervaring met campagnes en wil je samen met onze vrijwilligers de succesvolle Jantje Beton collecte verder innoveren? Lees dan hier de volledige vacature.



Doneren