Ga naar de inhoud van deze pagina.

Wehkamp onderstreept maatschappelijke betrokkenheid met succesvolle steun aan Jantje Beton

Wehkamp onderstreept maatschappelijke betrokkenheid met succesvolle steun aan Jantje Beton

Wehkamp, hét toonaangevende online warenhuis, maakt met trots bekend dat haar recente initiatief om Jantje Beton te ondersteunen een heel mooi resultaat heeft opgeleverd. Door klanten te stimuleren om hun bestellingen op een pakketpunt te laten bezorgen, heeft Wehkamp, naast bewustwording over de bezorgketen, ook een aanzienlijk bedrag kunnen doneren aan Jantje Beton, de organisatie die zich inzet voor het bevorderen van buitenspelen voor kinderen.

Gedragsverandering bij consument levert €55.000 aan donaties op

In de eerste 4 maanden na de introductie in oktober 2023 hebben we gezien dat steeds meer klanten gebruik maken van bezorging bij een DHL pick-up point, een indrukwekkend en succesvol resultaat. Dit heeft geleid tot een aanzienlijke donatie aan Jantje Beton. Voor elke klant die voor levering bij een pick-up point kiest, doneert Wehkamp 5 cent aan Jantje Beton. Inmiddels is al een bedrag van €55.000 aan dit goede doel gedoneerd.

Pauline van der Loo van Jantje Beton reageert verheugd op het succes van de campagne: "Deze samenwerking met Wehkamp laat zien hoe bedrijven en hun klanten samen een krachtige impact kunnen hebben op de maatschappij. Niet alleen ondersteunen deze donaties direct ons doel om meer speelkansen voor kinderen te creëren, maar ze dragen ook bij aan een veiligere speelomgeving. Met dit bedrag leiden we Buitenspeelcoaches op, steunen we 600 speeltuinorganisaties en laten we 100.000 kinderen buitenspelen op de Nationale Buitenspeeldag. En minder bezorgbusjes in de wijk betekent ook meer ruimte en veiligheid voor kinderen om buiten te spelen. We zijn ontzettend dankbaar voor deze bijdrage en voor de bewuste keuze van Wehkamp-klanten om hun leveringen duurzamer te maken."

De CEO van Wehkamp, Graham Harris, voegt toe: "Ons doel is om niet alleen de beste service aan onze klanten te bieden maar ook om een positieve impact op de samenleving te hebben. Door klanten aan te moedigen hun pakketten op een afhaalpunt te laten bezorgen, dragen we bij aan bewustwording over de bezorgketen bij onze klanten. We zijn er trots dat we samen met Jantje Beton kunnen bijdragen aan het creëren van betere speelplekken voor kinderen. Dit is een prachtig voorbeeld van hoe ondernemen en maatschappelijke betrokkenheid hand in hand kunnen gaan."

Wehkamp is zeer gemotiveerd om deze succesvolle campagne voort te zetten en haar inzet voor maatschappelijke verantwoordelijkheid verder te versterken. En bedankt dan ook haar klanten voor hun steun en keuze voor bezorging bij pick-up points waardoor deze donatie mogelijk is gemaakt.

Pauline van der Loo Jantje Beton - David Thomas Wehkamp